Ini rahsia mengapa lipan sering buat sarang dalam rumah anda

Ini rahsia mengapa lipan sering buat sarang dalam rumah anda. Rupanya ini punca lipan buat sarang dalam rumah. Ini punca lipan bersarang di rumah yang ramai tak tahu.Semua orang kalau sebut ada lipan dalam rumah mesti cuakkan? Lagi-lagi lipan bara. Tengok pun dah meremang Tak kIsahlah samaada kecik atau besar, Kalau nampak je mesti tak fikir panjang terus bunuh kan?

Lipan atau dalam bahasa Inggerisnya Centipede memang diakui sangat berbisa walaupun racunnya belum boleh dikategorikan tahap membunuh buat manusia .Tapi di ingatkan bagi kanak-kanak bawah 5 tahun atau warga emas yang disengat lipan, segeralah bertemu doktor.

Dengan berbekalkan ‘Forcipules’ ; dua kaki depan yang bentuknya seakan penyepit, lipan akan menyuntik bisanya ke badan mangsa sekiranya rasa terancam. Tapi kalau admin lah. Kalau tahu ada lipan dalam rumah ,admin rasa admin lagi terancam!

Ini rahsia mengapa lipan sering buat sarang dalam rumah anda

Ini punca lipan bersarang di rumah yang ramai tak tahu

Berbalik pada topik kita , kenapa boleh ada lipan dalam rumah?

Mengikut satu kajian, lipan hanya akan merayap ke tempat yang ada sumber makanan untuknya. Contoh-contoh makanan lipan adalah anai-anai , lipas , lalat dan labah-labah.

Jangan terkejut ! So kalau ada benda ni kat rumah korang, paham2 lah kenapa boleh ada lipankan? Jadi apa kata kita ambil pendekatan terbaik , Elakkan kehadiran lipan dengan memastikan rumah anda bersih dan bebas dari serangga-serangga perosak di atas terutamanya dalam bilik air`

BACA:

Gadis dedah jodoh disebalik resit, lain kali jangan buang

Wanita terpijak berlian bernilai hampir RM100,000 waktu mendaki bukit

Chef Ammar diuji lebih teruk kalini, dakwa gerai Nasi Arabnya kena sihir!